Dave Phillips & Chris Galarreta - The Invisible Cage Of Comfort

C40, 2015, Fragment Factory, Hamburg.   Available

edition of 100

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REVIEWS

On ignore de quelle mythologie est issu le monstre que sont allés chatouiller ensemble – en relativisant l’énigme du sphinx sous l’étrange protection d’Anubis – Dave Phillips et Chrs Galarreta. L’étui de la cassette nous en donne un aperçu, quand l’écoute de la première face nous livre une estimation de sa force. Face à la bête, deux hommes qui ne cachent pas leur fascination pour l’animal lové en eux. Ensemble (Bâle, 31 mai 2014) : When the Domestic Animal Burns, sur lequel le duo peint une bataille dans le même temps (celui d’une chute magnétique appelée à électrocution) qu’il lutte ; ou séparément (même lieu, même date) : Ecdysis : une respiration faible puis une aussi faible voix de gorge chassées bientôt par des bruits de scanner et de moteurs graves. Le contraste entre la première et la seconde face est criant, sans doute nécessaire à Phillips et Galarreta au point d’être la clef des façons qu’ils ont d’inquiéter les esprits, avant de reprendre les leurs.

(Guillaume Belhomme, Grisli)

…One side of the next tape is a live recording from Basel, Switzerland of May last year by Dave Phillips and Chrs Galarreta, while on the B-side they each have a piece together, taking their solo concerts from that night as source material. It’s interesting to note that both sides are very much a like. The live recording on the A-side has more sound information it seems, with deep end drones and Phillips’ voice and other electronics. I expected this to be noisier I guess than it was, as this was all rather subdued and quiet, it seems. Maybe the volume wasn’t up too much here? It made an excellent impression. On the B-side these sounds were also present, but it seemed more torn apart, separated from each other, but also more poignant and working on extremer sound levels, with deep end drones and piercing feedback manipulations. Maybe all of this was a bit too brief for my taste. I wish this was all a bit longer and perhaps it would have been even more powerful than it is now. Yet it is an excellent powerful release as it is.

(Frans de Waard, Vital Weekly)